Αξιολογηση απο την Αδουλωτη Κερύνεια των Συμπερασμάτων της συνόδου

Διαβάσαμε με πολύ προσοχή και αυτά τα Συμπεράσματα όπως και όλες τις
προηγούμενες φορές. Η γενική διαχρονική διαπίστωση είναι ότι άδικα συμμετέχουν
στη Σύνοδο οι εκάστοτε Ηγέτες μας και άδικα σπαταλούν δημόσιο χρήμα για να
είναι εκεί, για Συμπεράσματα τέτοιου περιεχομένου. Είτε δεν θέλουν , είτε
είναι  ανίκανοι να προβάλουν την ουσία
του Κυπριακού και αδυνατούν να εξασφαλίσουν την οφειλόμενη Διεθνή υποστήριξη
στα Δίκαια αιτήματα του Κυπριακού Λαού.

Γενικές μας διαπιστώσεις

 Οι γενική μας διαπίστωση η οποία
αφορά όχι μόνο την προχθεσινή Σύνοδο αλλά και όλες τις προηγούμενες είναι ότι,
η ουσία του βασικού θέματος που αφορά την Κύπρο, η Τουρκική κατοχή, πουθενά δεν
αναφέρεται. Η Τουρκική κατοχή, οι συνέπειές της και η ανάγκη για τερματισμό της
έπρεπε και πρέπει να είναι μόνιμο θέμα τέτοιων συνόδων. Έπρεπε δηλαδή τα
κατοχικά δεδομένα να φιγουράρουν μόνιμα για να θυμίζουν τους Ευρωπαίους Ηγέτες και
να καλλιεργούν την ανάγκη για αποκατάσταση της έννομης τάξης στην περίπτωση της
Κύπρου. Επειδή δε η πρωτογενής παραβίαση της έννομης τάξης από την Τουρκία το
1974 έχει γίνει αποδεκτή   από τους Ηγέτες μας, η Τουρκία αξιοποιεί αυτό
το γεγονός για να δικαιολογεί και να αιτιολογεί νέες παραβιάσεις της έννομης
τάξης. Ενόψει της στάσης των Ηγετών μας έναντι της πρωτογενούς παραβίασης της έννομης
τάξης, εξασθενεί και η δυνατότητα σύμπηξης μετώπου κατά της Τουρκίας ακόμη και για
αντιμετώπιση των δευτερογενών παραβιάσεων της έννομης τάξης, από μέρους της.

Αυτή η διαπίστωσή μας επιβεβαιώνεται  ξεκάθαρα και από τις ποντιοπιλατικές, ακόμη
και  αρνητικές διατυπώσεις σε εκθέσεις όπως
αυτή που εξετάζουμε σήμερα, καθώς και σε επαναλαμβανόμενα Ψηφίσματα του ΟΗΕ

Αναλυτικές παρατηρήσεις μας επί των προχθεσινών
Συμπερασμάτων τα οποία έγιναν αποδεκτά και θεωρούνται θετικά από τις
Κυβερνήσεις Ελλάδας και Κύπρου.

  • Το κεφάλαιο το οποίο αφορά την Κυπριακή Δημοκρατία  καλύπτεται  στις παραγράφους 30 μέχρι 35 κάτω από τον τίτλο «ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ». Αν είναι δυνατόν. Ο τίτλος  στον οποίο  η Κυπριακή Δημοκρατία έπρεπε να επιμένει έπρεπε να  είναι: «ΟΙ ΣΥΝΕΧΙΖΌΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟ 1974».
  • Παράγραφος 30: Καταγράφει ότι είναι «λυπηρό!»  για τους 27, (μεταξύ των οποίων και η Κύπρος και η Ελλάδα), που η Τουρκία συνεχίζει τις προκλητικές μονομερείς ενέργειες της στην Ανατολική Μεσόγειο και μάλιστα και μέσα στην ΑΟΖ της Κύπρου. Καταγράφει επίσης ότι, το Συμβούλιο «επιμένει» σε σταθερή αποκλιμάκωση που να επιτρέψει την έναρξη διερευνητικών επαφών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Η παράνομη και προκλητική παραβίαση των κυριαρχικών  δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας πλήρους μέλους της ΕΕ προκαλεί στην ΕΕ, μόνο λύπη. Ούτε και απαιτεί ξεκάθαρα η ΕΕ, τερματισμό τέτοιων παραβιάσεων. Μόνο «επιμένει» σε αποκλιμάκωση. Μεγάλο κατόρθωμα των Ηγετών  μας οι οποίοι δρουν  με «αγωνιστικό πατριωτικό ρεαλισμό».
  • Παράγραφος 31: Στην παράγραφο αυτή καταγράφεται το στρατηγικό ενδιαφέρον της ΕΕ  να αναπτύξει συνεργασία και αμοιβαία ωφέλιμη σχέση με την Τουρκία. Σημειώνει τους τομείς συνεργασίας και υπόσχεται και άλλα λεφτά. Μόνη προϋπόθεση που θέτει η ΕΕ στην Τουρκία είναι να λύσει τις διαφορές της με χώρες Μέλη της ΕΕ με το διάλογο. Καθαρό περιπαίξιμο.
  • Παράγραφος 32: Το Συμβούλιο επαναλαμβάνει ότι παραμένει δεσμευμένο να υπερασπιστεί τα συμφέροντα του και των χωρών μελών του καθώς και τη σταθερότητα της περιοχής(φανταζόμαστε εννοεί της Ανατολικής Μεσογείου) με τοποθετήσεις επικοινωνιακού χαρακτήρα,  χωρίς ουσία και περιεχόμενο. Προς τούτο το Συμβούλιο:
  • Αναλαμβάνει να υιοθετήσει πρόσθετο κατάλογο στη βάση των αποφάσεων της 11ης Νοεμβρίου 2019, σε σχέση με περιοριστικά μέτρα υπό το φως των μη εξουσιοδοτημένων διατρήσεων στην Ανατολική Μεσόγειο. Δεν υιοθετείται καθόλου  το λεκτικό της απόφασης  του Συμβουλίου Υπουργών της 11ης Νοεμβρίου 2019, το οποίο ήταν ξεκάθαρο σε ότι αφορά τις παραβιάσεις της Τουρκίας και την ανάγκη για κυρώσεις.  Με «πρόσθετο κατάλογο» αντιλαμβανόμαστε ότι εννοεί να προστεθούν και άλλα ονόματα σε υφιστάμενο κατάλογο ονομάτων στα οποία θα εξαγγελθούν περιοριστικά μέτρα. Ούτε καν  η λέξη κυρώσεις δεν χρησιμοποιείται. Η φράση: «μη εξουσιοδοτημένων διατρήσεων στην Ανατολική Μεσόγειο», πρέπει να αποτελεί μέγιστη προσβολή για τους Ηγέτες μας διότι υποβαθμίζει το παράνομο των κατά συρροή εισβολών  της Τουρκίας  στην ΑΟΖ μας. Εξευτελιστική απόφαση για την Κύπρο για την οποία οι Ηγέτες μας θα πρέπει να ντρέπονται όχι να την ωραιοποιούν.
  • Καλεί τους αξιωματούχους της Ένωσης να υποβάλουν έκθεση μέχρι το Μάρτιο 2021, για την κατάσταση που θα επικρατήσει στις σχέσεις Ευρώπης και Τουρκίας στον πολιτικό, οικονομικό και εμπορικό τομέα, καθώς και επιλογές ως προς το πώς να προχωρήσουν λαμβάνοντας υπόψη και την επέκταση του καταλόγου…προσώπων στα οποία θα προστεθούν περιορισμοί. Καθαρά βολική διατύπωση για την Τουρκία μέχρι το Μάρτιο 2021.
  • Παράγραφος 33: Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αρχηγών των Κρατών Μελών, καταδικάζει τα μονομερή βήματα  της Τουρκίας  στα Βαρώσια  και εκφράζει υποστήριξη στα Ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ 550 και 789 και υποστηρίζει την ταχεία έναρξη συνομιλιών υπό την αιγίδα του ΟΗΕ και παραμένει δεσμευμένο στην επίτευξη συνολικής λύσης του Κυπριακού στα πλαίσια του ΟΗΕ, σύμφωνα με τα σχετικά Ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας και τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης .Αναμένει την ίδια στάση από την Τουρκία και σημειώνει ότι μόλις ξεκινήσουν οι συνομιλίες θα ορίσει και εκπρόσωπό της στις συνομιλίες. Η φραστική έστω καταδίκη μονομερών Τουρκικών βημάτων στο Βαρώσι είναι το μόνο θετικό στην παράγραφο αυτή. Η πρόσκληση για σεβασμό στα  ψηφίσματα 550 και 789 για το Βαρώσι, χωρίς να απαιτείται  άμεση εφαρμογή τους, αποτελεί ύβρη. Η παραπομπή σε  συνομιλίες  του είδους που διεξάγονται μέχρι σήμερα, χωρίς να ζητεί τουλάχιστον να τερματιστούν πρώτα οι παράνομες Τουρκικές ενέργειες στο Βαρώσι και την ΑΟΖ, αφήνει ελεύθερο το πεδίο στον Ερτογάν να συνεχίζει να δημιουργεί  συνεχώς νέα τετελεσμένα. Αφήνει και τους Βαρωσιώτες εκτεθειμένους στα Διπλωματικά παιγνίδια του Ερτογάν που τους καλεί να επιστρέψουν υπό Τουρκοκυπριακή Διοίκηση αφού πρώτα κάνουν αίτηση στην παράνομη Επιτροπή περιουσιών, για να τους «φάει» τις περιουσίες. Αυτοεγκλωβίζονται οι Ηγέτες μας να συνεχίσουν να χειρίζονται το Κυπριακό ως δικοινοτική διαφορά και όχι ως θέμα εισβολής και κατοχής υποβοηθώντας την κατοχή να εδραιώνεται και να οδηγείται σε αποδοχή με τελικό στόχο τη νομιμοποίησή της.
  • Παράγραφος 34: Διατυπώνει υποστήριξη στη σύγκληση πολυμερούς διάσκεψης  για την ανατολική Μεσόγειο. Νοουμένου ότι αυτό το θέμα αποτελεί Τουρκική πρόταση με συμμετοχή των δύο Κοινοτήτων της Κύπρου και όχι της Κυπριακής Δημοκρατίας, αφού κατά  την Τουρκική Φιλοσοφία  η Κυπριακή Δημοκρατία είναι εκλιπούσα, το γεγονός ότι συμπεριλαμβάνεται έτσι αόριστα η υποστήριξη της Ευρώπης, αποτελεί αρνητικότατο γεγονός, το οποίο η Κυπριακή Δημοκρατία έπρεπε να αποτρέψει. Έπρεπε να επέμενε η Ηγεσία μας σε ξεκαθάρισμα το οποίο να φαίνεται στα Συμπεράσματα ότι σε τέτοια Διάσκεψη θα συμμετέχει μόνο η Κυπριακή Δημοκρατία. Δεν το έκαμε και θα το βρεί μπροστά τςη στα επόμενα βήματα.
  • Παράγραφος 35: Καταγράφει ότι στο θέμα της Ανατολικής Μεσογείου η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιδιώξει συντονισμό και με τις ΗΠΑ. Λανθασμένη απόφαση κατά τη γνώμη μας, διότι φαίνεται η Ευρώπη αποποιείται εύκολα ευθυνών της σε ένα θέμα στο οποίο πρέπει να διατηρήσει κυρίαρχο ρόλο. Επίσης ένα θέμα παραβίασης κυριαρχικών Δικαιωμάτων χώρας μέλους της, εμπλέκεται  σε θέματα  στρατηγικών επιδιώξεων τρίτων χωρών, ακόμη και θέμα αντιπαλότητας στρατηγικών συμφερόντων σε Διεθνές επίπεδο.

Η συνολική μας εκτίμηση είναι ότι δεν υπάρχει ούτε στα συμπεράσματα αυτά
κάτι θετικό για την Κυπριακή υπόθεση. Αντίθετα χάνονται ευκαιρίες και σύμμαχοι.
Παράδειγμα είναι ο παραμερισμός  της  Γαλλικής πρωτοβουλίας η οποία αντιμετώπιζε
αποφασιστικά την Τουρκική επιδρομηκότητα. 
Η Γαλλική πρωτοβουλία ουσιαστικά εξουδετερώθηκε από το γεγονός ότι δεν
αγκαλιάστηκε από τις Κυβερνήσεις Ελλάδας και 
Κύπρου.

Η ωραιοποίηση των Συμπερασμάτων προσθέτει στην επικινδυνότητα της
κατάστασης.

Loading